Live life to the max! - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Jan & Marjolein Schutte-Koning - WaarBenJij.nu Live life to the max! - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Jan & Marjolein Schutte-Koning - WaarBenJij.nu

Live life to the max!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jan & Marjolein

15 April 2007 | Vietnam, Hoi An

Hi allemaal!

Vietnam is echt super gaaf! We hebben een geweldig leuke week achter de rug. Onderweg van Saigon naar Nha trang hebben we voor 24 uur in Mui Ne een tussenstop gemaakt. Heerlijk gewandeld over het strand en de volgende ochtend om 04:00 uur opgestaan voor een tour naar de zandduinen bij zonsopgang. Samen met een leuk Argentijns stel deelden we de jeep en hebben we ook een vissersdorpje bezocht en een mooie wandeling gemaakt bij red canyons.

Na de lunch door naar Natrang, de meest populaire badplaats van Vietnam. Hier hebben we voor het eerst na het behalen van onze padi weer een duik gemaakt! Het was echt mega de moeite waard. Zoveel coralen en bijzondere vissen hadden we in Thailand niet gezien! Met pasen naar een paasmis geweest, wat wel bijzonder was... maar natuurlijk redelijk moeilijk te volgen.

Na het paasweekend zijn we vier dagen meegeweest met 2 Easy-riders. Dit zijn nozems op oude motoren, die zich als gids aanbieden voor een tocht over de Central Highlands. Dus backpacks achterop gebonden, helmpies op... en gaan!!!! Het grote verschil met het reizen met de bus is dat je in de bus achter je gordijntje tegen de zon zit te dommelen en van de reis eigenlijk maar weinig meekrijgt, terwijl je achter op de motor steeds scherp moet blijven en super veel ziet onderweg. Best spannend om zo bij twee vreemde kerels achter op te stappen en dan maar hopen dat alles veilig gaat. Maar we hebben erg geboft met onze maatjes Max en Ba. De Vietnamese rijstijl daargelaten (In blinde bocht links blijven rijden, inhalen bij tegenliggers, 50 km/h door dorpjes) hebben ze ons heel voorzichtig gereden.

Onderweg met enige regelmaat stops gemaakt. Enerzijds om te genieten van alles wat de Highlands te bieden hebben, anderzijds om onze 'sour butts' te ontlasten. Ze hebben ons onder andere plantages laten zien van koffie, peper, rubber, cassave, ananas, pinda's en natuurlijk rijst. Bezoekjes gebracht aan een baksteenfabriek, minorityvillages, watervallen en een ritje gemaakt op een olifant (door een meer).

Hoogtepuntjes van onze reis waren een bezoekje aan een weeshuis, waar 220 kinderen leven onder begeleiding van 26 nonnen en andere vrijwilligers. We hadden allerlei nuttige en leuke spulletjes voor de kinderen gekocht op de markt. Hoewel ze daar heel blij mee waren, vooral met de haarspeltjes en voetballen... waren ze nog veel blijer met een beetje aandacht. Lekker met de kids gespeelt en geknuffelt met de allerkleinsten. Een tweede hoogtepuntje was het rijden over de Ho Chi Minh Trail. Zowel indrukwekkend door het verhaal erachter (VC route in de oorlog) als door de beeldschone natuur. Onze easy-riders hebben ons meegenomen naar echte Vietnamese restaurantjes met alleen locals (waar ze per restaurantje of kraampje maar 1 gerecht serveren, maar dan wel erg lekker) en betaalden we voor de verandering de echte prijs. Dit super bijzondere tripje hebben we gedaan van het cadeaugeld van de frusties, thanx!!!

Nu heerlijk een paar dagen relaxen in Hoi An. Het is het mooiste stadje tot nu toe. Super sfeervol oud centrum, vol gekleurde oude huisjes, oude bomen en overal hangen zijden lampionen.

Komt er nu toch nog een einde aan ons mega lange verhaal!

Heel veel liefs,
Marjolein en Jan

• 15 April 2007 - 09:41

Anne:

Super!!

Liefs uit een zonnig en warm mooi Groningen!

Liefs Mathijs en Anne

• 15 April 2007 - 10:54

Martijn En Renate:

Klinkt allemaal super gaaf!!! Wij zijn echt super jaloers!!

Liefs
    Martijn en Renate

• 15 April 2007 - 20:39

JoJo Della Qlojo:

Kut, lul, kont!
    De FRUSTIES zijn gezond!

• 15 April 2007 - 22:39

Fleur:

ohh, wat een leuk verhalen zeg! Leuk man met die locals op de brom! hahaha! Veel plezier daar nog. Ps wanneer komen jullie precies aan in Ned? Bedankt voor de ecard marjo! Dikke kus

• 16 April 2007 - 07:15

Frida:

Wat een supermooie verhalen en foto's!!!!
    X Frida

• 16 April 2007 - 07:30

Nynke:

Hai laiverds,

wat een mooie verhalen weer... Heerlijk! Mariek, Wiets en ik gaan trouwens in mei ook op reis, naar Costa Rica. Jullie verslag maakt de reiskriebels weer helemaal wakker :-)

Njoy!
    dikke kus nynke

• 16 April 2007 - 11:34

Maartje:

leuk weer om te lezen en foto's te zien. Inmiddels hebben wij hier NL ook een behoorlijk lekker weertje...(28graden). Helaas is het morgen al weer de helft minder. hoezo contrast?? geniet ze daar!

• 16 April 2007 - 14:30

Gijs:

Dag jan en marjolein, ziet er geweldig uit jullie rondreis. veel plezier nog en ik zal de site wat vaker checken. Groeten, Gijs

• 16 April 2007 - 18:00

Eeg:

Bedankt voor jullie lieve kaartje!
    Het familieweekend was waarschijnlijk net zo warm als jullie temperaturen daar in Vietnam. Was erg gezellig, volgend jaar zijn jullie weer van de partij.
    Dikke kus eeg

• 16 April 2007 - 20:07

Elsbeth:

Had het al gemaild, maar super leuk om weer een berichtje van jullie te lezen en foto's te zien!! Ook bij mij zijn de reiskriebels al weer helemaal terug hoor!! Fijn dat jullie het zo goed hebben en veel genieten!!

ONWIJS dikke kussen!!

• 18 April 2007 - 09:26

Hester En Remco:

Dag luidjes,

Heerlijk zeg ik hoop voor jullie dat het reizen nooit meer op houd. Heerlijk om de fotos te zien en dat jullie optimaal kunnen genieten van de natuur en elkaar!! Maak nog maar een hoop foto's dan kunnen we lekker een paar avondtjes nagenieten van digitale prachtige ervaringen. Geniet geniet en zorg goed voor elkaar,

safe travel,

snijders

• 19 April 2007 - 14:19

Julia:

Wat een fantastische foto's weer!!!
    Jullie zien er gelukkig uit!!!
    En dankjulliewel voor de verjaardagskaart; lief dat jullie er aan gedacht hebben! Was een hele hele leuk en blijde dag! Wanneer komen jullie eigenlijk weer terug?
    Julia

• 21 April 2007 - 10:22

Anna Liefke:

Geweldige foto's en verhalen. Wat een lieve kindjes en ik ben helemaal onder de indruk van jullie reis op de brommer. Veel liefs vanuit Groningen!!

xx Anna

• 22 April 2007 - 04:19

Jeanine:

Eindelijk teruggevonden...ik was jullie ff kwijt, kon zelfs via google niets meer vinden, op wel 10 manieren jullie namen gespeld, maar niks hoor. Ik krijg trouwens ook geen mailalerts van jullie nieuwe berichten, terwijl ik me wel heb aangemeld daarvoor. Nog meer mensen die daar last van hebben??
    Maar het doet me deugd dat het goed gaat en jullie met volle teugen genieten van al het goeds en moois wat Azie te bieden heeft!
    Enne de foto's zijn weer prachtig!
    Sommigen zijn vanuit wonderschone posities gemaakt, echt heel mooi!
    Groetjes, Jeanine

• 22 April 2007 - 07:49

Janneke:

Wat een supeleuke verhalen! En mooie foto's! Krijg ook zin om te gaan.Ik kijk uit naar jullie volgende bericht.
    Liefs Janneke