Raindrops are falling on my head! - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Jan & Marjolein Schutte-Koning - WaarBenJij.nu Raindrops are falling on my head! - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Jan & Marjolein Schutte-Koning - WaarBenJij.nu

Raindrops are falling on my head!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jan & Marjolein

05 Mei 2007 | Laos, Vientiane

Lieve allemaal,

Het is zo ver... Het regenseizoen haalt ons langzaam in en zeker vandaag, op de dag van het rocketfestival, waarin wordt gebeden om een nat regenseizoen, valt het de hele dag al met bakken uit de hemel. Laos is weer veel warmer dan Vietnam, dus zweettechnisch is de regen ook wel even een beetje fijn. En de regen viel vooralsnog vooral 's avonds, dus laten we er tot nu toe nog niets om.

Vanuit Hanoi zijn we met de bus naar Laos gegaan. Hoewel blij over de betaalde prijs, zakte de moed ons bij het zien van de bus wel een in de schoenen. Crisis!! Daarnaast had 1 iemand de volledige laadruimte opgekocht en dus moest de rest van de te vervoeren zooi, koffers en backpacks op de bus en in het gangpad. Hierdoor werden we totaal ingebouwd in onze stoelen. Niet echt rustgevend met het oog op de veiligheid en niet echt practisch met het oog op de komende 22 uur. Lekkende verfbussen, zeurende Vietnamesen, geklauter over onze bagage en 22 uur later zijn we gelukkig wel helemaal veilig aangekomen in Savanakhet. (Opvallend blijft trouwens de aansluiting tussen bussen. In the middle of nowhere konden wij gelukkig na 18 uur overstappen op de gereedstaande vervolgbus).

Savannakhet - relax
Pakse - relax

Na het bezige Vietnam is het even een beetje een cultuurshock hier in Laos. Laos is 'relax' wat hier ongeveer hetzelfde betekend als 'er is hier niets te doen'. Met het oog op het Karma en de Buddistische grondslag hier, heeft hard werken niet echt heel veel zin. En komt stress of je 'ergens druk om maken' hier niet in het woordenboek voor! Ook telt Laos maar 6 miljoen inwoners! Dus ja... het is hier gewoon heel rustig!!

Vervolgens zijn we doorgereisd naar het uiterste zuiden; Si Phan Don. Hier weten ze het relaxen uitstekend te verkopen. Bungalowtjes met uitzicht op de 4000 eilandjes, een hangmatje, biertje, boekje en 'relax'! Heerlijk ontspannen, een dagje wezen fietsen naar een grote waterval en verder alleen maar genoten van de mooie natuur en het niksdoen. Thanx Marjolein G.

Uitgerust teruggereisd naar Pakse en op de slaapbus naar Vientiane. Heel bijzonder een bus met bedjes. Gelukkig niet vol geboekt, want het is gemaakt voor kleine Aziaatjes en niet voor grootlijvige Europeanen. En dus redelijk een paar uurtjes van de rit kunnen slapen.

En dus nu in Vientiane. De rustigste hoofdstad waar wij tot nu toe zijn geweest, hierbij vergeleken is Putten een wereldstad. Dus de drang naar enige actie en avontuur begint nu toch wel te komen. En dat gaan we zoeken in Vang Vieng. (nu alleen nog even hard hopen dat het weer nog een beetje meer gaat meewerken).

Liefs Mar en Jan

• 05 Mei 2007 - 08:31

Fleur:

Hey, als eerste leuk!!!!! Nou dat klinkt wel als een hele belevenis die busreis. Dan is het hier toch wel te eenvoudig. Heerlijk twee stoelen voor jezelf in the greyhound bus, hahaha! Geniet van de verdere reis en tot snel. Liefs, kus

• 05 Mei 2007 - 08:36

Wilma:

jeetje wat een belevenissen, klinkt allemaal echt super gaaf, behalve de drukke bus dan. we hopen dat jullie het droog houden, de kids snepper er niets meer van. jullie zo ver weg en laura ook al, ze vinden het maar zozo. maar geniet er lekker van,
    liefs wilma

• 05 Mei 2007 - 10:38

Nicole:

Hee leuke reizigers!

Klinkt weer geweldig! Gek om te merken hoe onbekend wij zijn met zulke rustige, relaxte plekken he? In Nederland staat 'stress' bijna op 1 in het woordenboek. Geniet er nu nog lekker van! En hopelijk blijft die regen alleen in de avonden vallen!

Liefs Nicole

• 05 Mei 2007 - 20:19

Hrmn:

woow vet!!!
    xxx

• 06 Mei 2007 - 19:15

Els:

Wat een relaxed verhaal! Vooral dat tweepersoonsbed met Mar op de foto ziet er relaxed uit :). Wat een andere wereld zeg!! Leuk jullie verhalen, ga snel even een stukje terug lezen!
    X!

• 06 Mei 2007 - 20:51

Elsbeth:

He lieve Jan en Mar!!
    Wel spannende dingen maken jullie allemaal mee! Waarschijnlijk zijn jullie ondertussen er al wel een beetje aan gewend dat het niet allemaal zo goed en veilig geregeld is als hier, maar klinkt toch wel spannend echt! Ben blij dat jullie weer veilig op de volgende plek zijn gekomen hoor!! Geniet onwijs van de komende 3 weekjes!!
    Thanks voor het meegenieten van de mooie foto's!
    Véél liefs!!

• 09 Mei 2007 - 08:09

Lisette:

ha die lieve jan en mar,
    wilde jullie ook nog even bedanken voor kaartje!! echt leuk joh!
    Maar deze verhalen en foto's zorgen er toch ook voor dat wij mee kunnen genieten, echt zo leuk!!
    regen is inmiddels hier in nederland (na 40 dagen droogte) ook gekomen... voor mij nu, na 2 dagen, al wel weer genoeg...
    maare geniet nog maar even lekker!!

xx lis

• 09 Mei 2007 - 13:41

Wianda:

hallo, wat leuk allemaal zeg!! echt gaaf! ik blijf jullie volgen.
    groet wianda

• 09 Mei 2007 - 20:27

RoDobertortje:

Lieve Schattebouten,

Goed te lezen dat het jullie zo goed gaat aan de andere kant van de planeet!
    Nog drie weken.....en dan zijn wij aan de beurt voor zon, zee, strand, cubaanse sigaren, Cuba Libre's en muchos Pakse.

Verder weinig stoere verhalen, geen Jonnie van de Beukering-stories, geen brakke feestpartijen (Koninginnedag daargelaten..), geen paling (dat komt als jullie terug zijn) maar veel zon en nu weer veel regen. Soms staat het stoplicht op rood en soms staat het op groen, kortom .... zoals altijd is er in Velp weer een hoop te doen!

Het ga jullie buitengewoon goed en tot gauw..

Liefs van Robertdepobert en Doortjekantoortje.

• 11 Mei 2007 - 10:13

Maartje:

Laos klinkt heerlijk....rust...dan kunnen we in de nedelandse samenleving soms ook wel gebruiken :-)
    Hier is het ook al een week regenseizoen..vanochtend drijfnat ondanks de paraplu..

• 11 Mei 2007 - 12:44

Remco En Hester:

Hoi luidjes,

Ziet er toch heerlijk uit. Mooie fotos zo krijg je mooi een beeld van jullie reis. Laos was ook bij mij een groot succes. ga zeker ff bij de hippies kijken en het tuben iets noordelijker van de hoofdstad!! Veel noordelijkr is dan Luang pabang het dorp/stad waar je moet zijn geweest met voor mij de mooiste tempel van azie na cambodja. Niet groot maar erg mooi met glas uitbeeldingen van de levsnboom en verhalen.

Maar bovenal geniet te samen,

Kusjes van ons uit het nu natte nederland!!

• 14 Mei 2007 - 17:44

Renate En Martijn:

He! Bedankt voor jullie kaartje! En goed idee om in juni wat af te spreken om beide vakantiefoto's te bekijken!!! Lekker onder het genot van een BBQ en een roseetje!!!
    Geniet nog maar even de laatste weten, want als je thuis bent ben je ook echt weer thuis!!!
    liefs Martijn en Renate

• 15 Mei 2007 - 19:54

Anna:

Hey schatjes,

Wat klinkt het allemaal weer goed en wat ziet het er allemaal weer mooit uit!! Geniet van de laatste weekjes!!!

Liefs Anna