We didn't Miss Saigon!! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Jan & Marjolein Schutte-Koning - WaarBenJij.nu We didn't Miss Saigon!! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Jan & Marjolein Schutte-Koning - WaarBenJij.nu

We didn't Miss Saigon!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jan & Marjolein

03 April 2007 | Vietnam, Hanoi

Dag Dag allemaal,

Onze laatste dagen in Cambodja waren wel een beetje heftig. Aan de kust van Sihanoukville ben ik, in 2 uur onder de parasol, mega verbrand en was mijn hele voorkant veranderd in een vuur-rood-blaren geheel. Nadat ik weer langzamerhand werd voorzien van een nieuw velletje... kreeg Jan in Phnon Penh last van een darminfectie. Dit was na een paar dagen nog niet over, dus toen toch een flinke kuur voorgeschreven gekregen door de dokter. Vervolgens zijn we gedoken in de, niet zo heel fraaie, geschiedenis van Cambodja. We hebben o.a. de Killing Fields en de S-21 gevangenis bezocht, waar de gevolgen van het Khmer Rouge bewind pijnlijk duidelijk werden. Het is zo onwerkelijk dat dit alles zich pas 30 jaar geleden hier heeft afgespeelt. Het is erg om te merken dat je de nasleep van dit regiem nog steeds terug ziet in alles en iedereen.

Na Phnon Penh hadden we erg veel zin om verder te reizen naar Vietnam. We zijn per boot over de Mekong rivier naar Ho Chi Minh City (HCMC=Saigon) gegaan. Het was heel erg mooi. Onderweg veel floating villages gezien en de enorme productie van rijst, mooie natuur en veel vissersbootjes.

HCMC is super groot (6 miljoen inwoners) en super gaaf!! We hebben een lekker hotel midden in het centrum, (met voor het eerst een warme douche). Gisteren hebben we een stadswandeling gemaakt en zijn we langs verschillende markten en bijzondere gebouwen gelopen. Ook hebben 3 verschillende musea bezocht, was wel een beetje veel... maar interessant. Vandaag zijn we met de cyclo naar de grootste tempel van de stad geweest. Het was 3 kwartier heen en terug en omdat je niet zo snel gaat, was het een leuke manier om weer meer te zien van de stad. Ook doe je iets goeds om gebruik te maken van dit bijzondere vervoersmiddel, aangezien de cyclodrivers erg arm zijn.

Net als in Cambodja, hebben we ook vanavond gegeten bij een restaurant dat wordt 'gerunt' door ex-straatjongeren en wezen. Naast dat de jongeren daar worden opgeleid voor het werken in de horeca, krijgen ze intensieve begeleiding, onderdak en inkomen. Het is super leuk om op deze manier het project te steunen. Het eten was heerlijk (echt traditioneel Vietnamees) en de jongeren doen echt heel goed hun best. (Thanx Hans en Viv, het etentje was super leuk!!)

Morgen vertrekken we naar Mui Ne Beach!

Voor iedereen alvast een heel fijn paasweekend!!

Liefs Jan en Marjolein

• 04 April 2007 - 14:56

Hrmn:

he rakkertjes vet man!!!!!!!!!!
    nu ben ik hopelijk lekker wel de 1e die reageert
    kusjes

• 04 April 2007 - 14:56

jep!

• 04 April 2007 - 14:58

Hrmn:

siet dr trouwens vet uit die foto's! ik stuur me denk ik voor de paas dagen even in een envelop naar jullie, lijkt me knus

• 04 April 2007 - 15:36

Lisette:

ha jan en mar,
    super indrukwekkend joh! wel gaaf om zo een beetje mee te krijgen! jullie zien er ook echt relaxed uit, leuk!!
    nou, lekker genieten maar!
    Wij kunnen dat dit weekend waarschijnlijk ook wel doen, wordt 20 graden... heerlijk!
    xx lis

• 04 April 2007 - 15:50

Anke:

lieve mar en jan,blij dat reis goed is verlopen. wat zien jullie veel!!fijn dat jullie zo genieten. kus mam

• 04 April 2007 - 15:50

Pap:

Alweer prachtig. Hoe geef je zoveel mooie indrukken een plaatsje in je hoofd?
    Aan de eetfoto's te zien is de darminfectie weer aardig bezworen. Gelukkig maar! En Mar op de cyclo ziet er ook weer aardig hersteld uit. Wij gaan een zonnig pasen tegemoet en eerst morgenavond de Matheus. Heel veel plezier en liefs.

• 04 April 2007 - 19:04

Angelique:

Lieve Mar&Jan!
    Moet veel indruk gemaakt hebben om zoveel te zien van dat regime, wel goed dat jullie ook speciaal in die restaurantjes eten en met die cyclo reizen, ziet er ook erg comfortabel uit moet ik zeggen! Hoop dat jullie je weer top voelen, geen vervelend darmen of verbrand velletje;)!
    Liefs, Angel!

• 04 April 2007 - 19:18

JoJo Della Qlojo:

Geweldig zeg! Moet een heel indrukwekkende reis zijn voor jullie. Heel leuk om te lezen/zien. Jullie maken hiermee wel een heeeeleboel mensen jaloers.
    Nou... als je maar weet dat wij van het lentezonnetje genieten, eerste groene blaadjes, winterjas op terras, ook lekker hoor .... :(

Jan, speciaal voor jou (...) is het frustieweekend verplaatst naar oktober. (en door Daan, Robert, Robin, Gijs, Hylke en Emiel). Kan je even in je agenda kijken welk weekend je kunt?

• 04 April 2007 - 20:16

Wiets:

He stoere wereldreizigers! Mar, komt er alweer een bruin kleurtje onder de vellen vandaan? En kan Jan alweer gewoon op de wc zitten? Tsjah...het hoort allemaal bij het grote avontuur natuurlijk, wat een geweldig avontuur maken jullie mee! Geniet ervan! Ik ga dit weekend even lekker uitwaaien op Terschelling, kus

• 04 April 2007 - 20:38

Hans En Viv:

Lieve Jan en Marjolein,

Wat een geweldig idee toch, jullie persoonlijke benadering van de besteding van de reismiddelen die jullie bij jullie huwelijk ontvangen hebben. Om zo bedankt te worden geeft een warm gevoel. Echt heel mooi!

Jullie reisverhalen blijven geweldig om te lezen. Helaas heeft de 'back pack blues' toch wel even vat op jullie gekregen. Hopelijk gaat het dus nu weer iets beter met jullie gezondheid.

Nederland en Groningen worden steeds lenteachtiger. De magnolia heeft de afgelopen dagen gebloeid en laat nu haar witte bladeren vallen. De supermarkten liggen vol met paasfeestmalen. Helaas is onze consumtiemaatscchappij erg oraal ingesteld en lijkt de eigenlijke betekenis van pasen of kerst, ondanks 16 graden celsius aardig ondergesneeuwd te raken. Blijkbaar wordt directe behoeftebevrediging en makkelijk verward met geluk. Ofzoiets. Nu ja, tot zover de filosofische en zeurderige aanvulling.

Viv heeft morgen haar buluitreiking, wat dus echt geweldig is.
    Wanneer jullie terug zijn, moeten we eens een strandpicknick doen tegen de avond met een goed gesprek, fles wijn, gitaar, een kampvuurtje en jullie reisverhalen.

Alle goeds en een behouden reis gewenst.

Hans en Viv.

• 05 April 2007 - 06:20

Elsbeth:

Heeeeee lieve Jan en Mar!!

Super interesant allemaal zeg!! Wat ontzettend gaaf dat jullie zoveel zien en reizen!! En dat idee van Harmen is nog niet zo slecht...denk dat ik met hem mee ga!!

Leuk dat jullie weer wat op de site hebben gezet!!

Dikke kus en heeeeeeel veel liefs!!
    Mis jullie al wel een beetje hoor!

• 05 April 2007 - 08:02

Julia:

Blijf me verbazen over de prachtige foto's!!!

• 05 April 2007 - 09:35

Saskia:

he jan em mar! Super verhaal weer!geniet van de laatste weken! kus saskia

• 06 April 2007 - 11:11

Remco Hester:

dag Jan en Marjolein
    Zo ziet er mooi uit mensen. Heerlijk zeg, wel uitkijken met de zon dus. Pff en Jan hopelijk weer snel een wat relaxter wc momentje!!! Hier warmt het land al op en de verhalen blijven heerlijk om te lezen. Succes en geniet beide en maak er maar een onvergetelijke reis van met alles wat jullie er uit willen halen,

kusjes Hester en Remco

• 06 April 2007 - 12:21

Maartje:

Hallo,

Leuk jullie belevenissen weer te lezen.
    Hier is het inmiddels ook mooi weer en dat gaat zo tijdens de paasdagen zo blijven, heerlijk!
    vandaag aan het werk, blijkbaar heeft iedereen vrij op goede vrijdag als ik het filenieuws en de rust op de NS stations mag geloven..arme ik :-(

• 06 April 2007 - 20:34

Nicole:

Hee lieve Marjoleintje en Jan!

Wat ben ik wéér jaloers! Klinkt allemaal weer ontzettend mooi en ook echt indrukwekkend. En ja, die vervelende kwalen horen nou ook eenmaal bij het reizen in een totaal andere omgeving.. Heel vervelend, maar gelukkig stralen jullie alweer! Geniet nog!

Liefs Nicole

• 07 April 2007 - 04:03

Fleur:

Ha die Jan en marjo,

Volgens mij hebben jullie echt een top reis. Echt leuk man. Hier momenteel regen in neeuw zeeland, minder. Leuk om jullie verhalen te lezen. Veel pleizer daar nog. Marjolein je ziet er stralend uit. Dikke kus

• 12 April 2007 - 07:44

Marie-louise:

hey wereldreizigers!!

Dit is zóóóoo leuk, alleen Saigon heb ik niet heel goed gezien maar de rest allemaal wel! Word helemaal blij van alle oude herinneringen!!!En ja, ik zou er zo weer willen zijn!! Heel veel plezier in Mui Ne beach...laat je een ochtend rijden door een chauf in jeep naar de red canyon, yellow&red sanddunes, the fishing village.....echt fantastisch!!Doen!

Live&enjoy!
    liefs Lou

• 13 April 2007 - 06:53

Trox:

He lui,
    Nog even en dan is de naam bekend van onze nieuwe prinses!! Zodra ik het weet, hoor je het. Nog heeel even!!!

• 13 April 2007 - 08:10

Flemming:

Ja hoor, eindelijk. Nu kunnen jullie verder reizen.
    Ariane Wilhelmina Maxima Innes (dat laatste weet ik niet zeker).
    Nou, veel geluk en plezier.

Groet