Another day for you and me in paradise - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jan & Marjolein Schutte-Koning - WaarBenJij.nu Another day for you and me in paradise - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jan & Marjolein Schutte-Koning - WaarBenJij.nu

Another day for you and me in paradise

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jan & Marjolein

11 Maart 2007 | Thailand, Bangkok

Lieve family and friends!!!

Vanaf een prachtig Koh Samui een eerste update. Na een relaxte vliegreis zijn we vorige week vrijdag aangekomen in Bangkok. Hier hebben we volgens plan direct de taxi genomen naar het treinstation in de hoop die zelfde avond nog met de nachttrein te vertrekken naar het Zuiden. Wegens enorme drukte in verband met het Buddah festival die dat weekend plaatsvind zijn alle treinen al vol geboekt. Gelukkig was er een behulpzaam mevrouwtje op het station die ons er op wees dat er ook nachtbussen vertrokken vanaf dezelfde plek. Met lichte argwaan liepen we met het mevrouwtje mee. Blij verrast toen we daar de laatste twee kaartjes voor de nachtbus naar Chumporn en de overtocht naar Koh Tao konden bemachtingen. Dus net 2 uurtjes in Thailand en nu nog relax de tijd om even een hapje te eten, voordat we ons bij de busmaatschappij moesten melden. We hebben gesmuld van ons eerste Thaise happie!

Redelijk brak na onze tweede nacht reizen waren we 's ochtend om 10 uur op Koh Tao. Op de boot waren we aangesproken door meneer Ron (een van de vele duikschool/bungalow verhuur meneertjes, propper). In de Lonely Planet hadden we al een mooi slaapadres gevonden. Hij bood ons een mooie deal aan van een combinatie van die locatie en een goeie PADI-duik cursus. Koh tao zag er net zo uit als in de folders. Prachtige heldere zee en supergroene natuur.

Onze eerste twee nachten hebben we doorgebracht in een luxe bungalow met een waanzinnig mooi uitzicht over zee. Vanuit ons bed konden we zover we konden kijken alleen maar zee zien. De eerste twee dagen hebben we uitgerust, heerlijk gegeten, boekjes gelezen en van het eiland genoten. Maandag zijn we verhuisd naar een goedkopere bungalow. Ook goed, maar voorzien van meer lokale fauna dan we wilden. (Insecten in aantal en grote keer 5.)

Dinsdag zijn we aan de duikcursus begonnen. We hebben les gehad van Sandra... jawel een echte stadjer die sinds 5 jaar hier werkt. De eerste dag was er één vol theorie en we moesten zelfs huiswerk maken. Want de tweede cursusdag moesten we het examen halen om écht te gaan duiken. De eerste duikervaring was enigszins spannend. De snelheid waarmee we ineens in het water moesten, de warmte, de enorme berg informatie en de vele enge dingen die er met je kunnen gebeuren als het niet goed gaat... maakten dat Mar veranderde van een waterratje in een bang muisje. Maar met wat doorzettingsvermogen én nadat Mar door de instructrice mee was genomen voor een proefduikje, ging het weer helemaal oke! De dagen daarna hebben 4 duiken gemaakt tot 18 meter! Het was vet cool! We hebben ontzettend veel mooie koralen en heel veel verschillende vissen gezien. Na deze vier duiken en nog heel wat verschillende vaardigheidsoefeningen, hebben we onze PADI open water nu op zak!!!
(Het verblijf en de duikcursus op Koh Tao werd mede mogelijk gemaakt door alle lieve Zotjes. Super bedankt voor het huwelijkscadeau).

Omdat we nog niet precies wisten waar we heen wilden gaan na Koh Tao, of nog meer zien in Zuid-thailand of al meer richting Cambodja, hebben we besloten om daar nog een paar dagen over na te denken op het buureiland Koh Samui. We zitten hier nu in een hutje op het strand. Het hutje is niet meer dan een overdekt matrasje met een gezamelijke douche en wc (net kamperen), maar het is er heerlijk!!!

We genieten super van alles en iedereen. De mensen zijn vriendelijk, het weer heerlijk (al is het soms wel even zweten), de natuur is prachtig en alles loopt voorspoedig.

Heel veel liefs,
Mar en Jan

• 11 Maart 2007 - 07:20

Annemiek:

Wat dapper, duiken tot 18 m. Ik heb mijn dukcursus in Groningen gehaald, maar ik heb het vermoeden dat Thailand net een iets exotischer locatie is om je brevet te halen. Gaaf! Heel veel plezier, nog in Thailand.

LfS Miekje

• 11 Maart 2007 - 08:49

Le En Els:

He lieve Jan en Mar!! Wij zijn net wakker geworden in Amsterdam en dachten meteen even te kijken of jullie er misschien een stukje op hadden gezet...en ja hoor!!! Super leuk om jullie verhalen te lezen en de foto's te zien!!! We zijn wel vet jaloers!! Jeetje wat ziet het er lekker uit! En gaaf dat jullie je paddy hebben!! Maar die standen en de zon....!!! En daar gaan jullie nog 3 maanden vertoefen!! We missen jullie wel een beetje, maar heeeeeeeeel veel dikke kussen van jullie zusjes!!:)

• 11 Maart 2007 - 09:11

Pien:

lieverds, wat lekker!!! Ik voel stiekem toch wat kleine jaloerse kriebeltjes bij deze tekst en foto's als ik de wasmachine hard hoor draaien om de bloedspatters en vieze groen-slijm rochels van patienten uit mn witte jas te wassen.
    Blijf genieten, jullie hebben het verdiend!!

Liefs

• 11 Maart 2007 - 09:45

Elke:

Thailand, thailand, oh wat fijn! Geniet ervan! Net terug van een weekje wintersport, was echt relaxed! Dikke kus uit Limburg, Elke

• 11 Maart 2007 - 10:04

Miranda:

Wat ziet het er fantastisch uit zeg daar. En dat is nog maar het begin. Ziet er veelbelovend uit. Heel veel plezier verder.

Groeten Miranda

• 11 Maart 2007 - 10:17

Wilma:

Hoi Jan en Marjolein,
    Wat een belevenissen zeg.
    klinkt allemaal super fijn en wat zijn de foto's mooi. Wij zouden ook wel willen. Veel plezier nog, geniet maar lekker samen, liefs van ons 5

• 11 Maart 2007 - 10:50

Angelique:

Hai lieve Mar&Jan!
    Wat een mooie verhalen, wow! Ik ben echt onwijs jaloers, die uitzichten!! Die hoeveelheid insecten zal wel ff wennen zijn;)! En nu ja PADI al, nice! Ben heel benieuwd naar de komende verhalen, geniet ervan!!
    Veel liefs, Angel!

• 11 Maart 2007 - 11:17

Reinoud:

He kanjers,

Goed om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben. De foto's vertellen boekdelen. Een beetje jaloers zijn we wel. Hier alles goed.
    Liefs,
    Reinoud

• 11 Maart 2007 - 11:44

Marieke:

Oh, ik ben weer helemaal jaloers... Heerlijk dat leventje daar! Hebben jullie Nemo ook al gevonden?? Ben benieuwd naar jullie volgende avonturen.

Liefs Marieke

• 11 Maart 2007 - 13:46

Marie-louise:

Wow, ik waan me eventjes weer helemaal terug. Toppers, geniet met volle teugen!!!!!!!!!!

liefs Lou

• 11 Maart 2007 - 16:59

Jo Schutte:

Wat prachtig. Net als in een folder. Wat heerlijk om te weten dat jullie er zo van genieten. Veel liefs,
    Pap.

• 11 Maart 2007 - 17:20

Jessica:

Lieve Marjolein en Jan! Dit klinkt als een heel goed begin van jullie reis, hartstikke leuk! En zo te zien slaapt je kussensloop erg lekker! xxxxxxxxxxxxxxxx jessica

• 11 Maart 2007 - 18:10

Rineke:

Hallo dike schatten,
    Wat heerlijk om te zien dat jullie zo genieten!!!! Houden zo!
    Nog heel veel genieten en fijn dat wij even mochten mee genieten.
    Dikke kus, mam.

• 11 Maart 2007 - 18:46

Anna Liefke:

Wauw wat een begin van de reis, ziet er echt heeeeeerlijk uit. Wakker worden met zo'n uitzicht en een gigantische zee voor je, geweldig.... Geniet er van! Hier gaat alles goed, schuitavondjes worden steeds rustiger maar nog wel gezellig! En mar, wat stoer dat je je duikbrevet hebt, dat zou ik echt niet durven denk ik. Lief stel, veel plezier, liefs van Anna

• 11 Maart 2007 - 19:07

Frida:

Wat een super mooie foto's en verhalen!
    Geniet van alles!

Kus Frida.

• 11 Maart 2007 - 21:04

Nicole:

Hee lieverds!

Wat een geweldige start hebben jullie gemaakt! Nu al zoveel mooie dingen gedaan en gezien, en nog een hele periode voor de boeg! Geniet lekker door samen!!

Dikke kus en liefs Nicole

• 12 Maart 2007 - 08:41

Emmy:

Hi wereldreizigers, wat klinkt dat supermooi, zou graag mijn uitzicht op de amsterdam arena met jullie willen ruilen :-) Geniet ervan en blijf zulke mooie verhalen schrijven! Wij lezen mee.

xx

• 12 Maart 2007 - 11:09

Nynke:

Wow, die foto's!!! Jaloers!!!!!

Enjoy,
    dikke kus nynke

• 12 Maart 2007 - 12:24

Wietske:

Wauw, dit ziet er echt heerlijk uit! Gelukig begint het zonnetje hier ook weer te schijnen!
    liefs Wiets

• 13 Maart 2007 - 01:17

Nachtmol:

Ja, dat is wel even een heel ander uitzicht dan vanaf de Martinitoor'n...
    Genieten daar, dat is een ding wat zeker is. Mooie foto's ook, mijn complimenten!
    Ik kijk uit naar jullie volgende reisverslag.
    Doeii!

• 13 Maart 2007 - 22:13

Marielle En Michel:

Goh, vervelend dat jullie nog even moeten nadenken welke kant jullie op willen. Lijkt me erg vervelend daar aan het strand. We hopend dat jullie eruit kunnen komen. Mooie foto's direct al trouwens. Cambodja is wel supergaaf hoor!!!
    Hier is het ook mooi, eindelijk een beetje zon op onze Hollandse huidjes. Dat doet een mens goed. He, veel plezier en we volgen jullie natuurlijk op de voet.
    Groeten uit Gieterveen

• 14 Maart 2007 - 05:38

Fleur:

Wat een geweldige foto's zeg. Zier er echt super exotisch uit. Nu al zin in om er ook heen te gaan. Duiken is echt leuk he! En zie ik opeens een kussensloop voorbij komen met een foto van de schuit. Wat een verassing zeg. Leuk leuk leuk. Top dames. Veel plezier daar jan en mar. En snel weer een verhaaltje zou ik zeggen. Genieten.....
    XXXX

• 14 Maart 2007 - 08:34

Maartje:

Jullie hebben het echt goed voor elkaar..het ziet er daar waanzinnig uit..ben zeer jaloers..geniet lekker samen! liefs maart

• 14 Maart 2007 - 18:44

Chris:

Lieve Mar & Jan, wat een heerlijk verhaal! Prachtige omgeving, relaxen, duiken en zon! Geniet ervan! Leuk dat wij zo een beetje kunnen meegenieten! Kus Chris

• 15 Maart 2007 - 08:29

Miranda:

Hé Jan,

Even voor jou gemoedsrust. Volgens mij heb ik die autoreactie van je mail uitgezet. Toen ik dit opende werd direct gevraagd of 'afwezig' uitgezet moest worden.

Zo, dan kan je nu echt gaan genieten.....Hihihihi.
    Of heb je nog meer verzoekjes.....;)

Groeten Miranda